Lezione 10. La lettura. The reading.

leggere-lettura-libro-free-webCiao! Oggi ti voglio suggerire un ottimo esercizio per imparare velocemente tanti vocaboli nuovi. Leggi, leggi, leggi in italiano. Tutto qui.

Hello! Today I want to suggest an excellent exercise to learn so many new words quickly. Read, read and read in Italian. That’s all.

Trova un testo semplice per cominciare. Non scegliere romanzi classici scritti nel 1800, il lessico e le frasi ti risulterebbero troppo complicate.

Find a simple text to get started. Do not choose classic novels written in the 1800s, the vocabulary and phrases would be too complicated.

Scegli un libro del tuo livello. Potresti iniziare con delle favole per bambini e poi passare alla letteratura per ragazzi.

Choose a book of your Italian level. You could start with children’s novels and then go to the literature for kids.

Per esempio sono molto comprensibili anche i romanzi di Agatha Christie, la regina del crimine 🙂

For example, Agatha Christie’s novels (she is known as the Queen of crime) are also very understandable 🙂

I suoi libri mi sembrano semplici perché ci sono dei termini che si ripetono molto spesso e anche la struttura della frase è chiara.

Her books seem to me simple because there are some terms that are repeated very often and also the structure of the sentence is clear.

Inoltre ti suggerisco di leggere anche delle riviste, per esempio le riviste femminili corredate da tante immagini e caratterizzate da un linguaggio diretto, colloquiale e simile a quello della pubblicità, saranno una lettura piacevole e ricca di nuove parole da memorizzare.

I also suggest that you read magazines, such as women’s magazines with so many images and a direct, colloquial, and similar advertising language, will be a pleasant reading  full of new words to memorize.

Se ti vuoi esercitare bene, leggi a voce alta. Questo esercizio ti aiuterà ad essere più sicuro e anche a essere più fluente.

If you want to exercise well, read aloud. This exercise will help you to be more confident and even more fluent.

Infine ti segnalo alcuni piccoli articoli che ho scritto per il mio blog e che ho tradotto anche in inglese. Così potrai leggere in italiano e, se non hai capito il significato, avrai a disposizione la traduzione del testo.

Finally I point out some small articles that I wrote for my blog and that I also translated into English. So you can read in Italian and if you do not understand the meaning, you will have the translation of the text.

I miei articoli/ My Articles:

The Narrow Gastro-Pub

Meeting Coco Chanel

I miei profumi preferiti

Skin-care routine

Chocolate truffle cake

Italian focaccia

Crossrail place

Buona lettura 🙂

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s